Tom Clancy´s Ghost Recon: Advanced Warfighter

Kradmý a nenápadný postup je pro splnění většiny misí totiž naprosto klíčový.
GRAW pro X360 (narozdíl od FPS verze pro původní Xbox) je stejně jako Ghost Recon 2 a jeho datadisk Summit Strike taktickou akcí z pohledu třetí osoby. Opět jste velitelem čtyřčlenného komanda elitní jednotky Ghostů, která musí odvést špinavou práci, pokud možno tou nejtišší formou.První čeho si při spuštění všimnete, je samozřejmě bezkonkurenční grafické zpracování. Je jedno kolik her jste hráli, GRAW se řadí k vizuálně nejpůsobivějším hrám současnosti. Již úvodní level mě naprosto dostal svým úchvatným zpracováním a smyslem pro detail. Obrovská mexická metropole, v jejímž středu se tyčí desítky mrakodrapů, vám již při letmém pohledu vezme dech. Stoprocentní výhled bez dokreslování i těch nejvzdálenějších objektů, sluneční paprsky (které vás mnohdy svojí ostrostí dokáží i oslepit) se odrážejí od lesklých povrchů a jemné stíny dokonale přesně znázorňují pohyb stromů, keřů i jiných předmětů. Tetelení vzduchu je natolik vizuálně reálné, že ve vás dokonce začne evokovat pocit horka. Speciální pozornost si opravdu zaslouží odlesky. Ty jsou naprosto věrohodné a bezchybně reflektují dění. A teď si představte, že toto město na vás celé čeká k prozkoumání. Poněkud zarážející je, že v celém tom obrovském městě není ani jeden civilista. Jasně, město je pod nadvládou rebelů, ale i tak by nějaká prchající osoba umocnila pocit města v obležení. Každopádně povstalců alias potencionálních cílů je v jednotlivých levelech dostatek a na nudu si rozhodně stěžovat nebudete.
Předchozí díly se jasně nesly v duchu taktických akcí a GRAW je v tomhle směru přímo následuje. Dokonce jde ještě dál, protože na rozdíl od nedávného Rainbow Six: Lockdown v GRAW jasně převažuje taktika nad akční stránkou hry. Kradmý a nenápadný postup je pro splnění většiny misí totiž naprosto klíčový. Naštěstí obdařili tvůrci hlavního hrdinu hry, Scotta Mitchella, pěknou řádkou pohybů. Od klasického přikrčení a plazení, až po novou funkci krytí za barikády. Ta funguje opravdu skvěle a při početné převaze se nepřátelé opravdu lépe likvidují z krytu, než z otevřeného prostranství. Všechny pohyby veškerých postav jsou navíc naprosto famózní a dost možná se jedná o jednu z nejlepších animací ve hrách vůbec. Design misí se nese přitom ve velmi příjemném klišé stylu, jednotlivé úkoly typu znič, ochraň, doprovoď apod. se nevyhnuly ani GRAW. Ale buďme rádi, vždyť by nám i chyběly :-).
Souboje se opravdu povedly, mají šťávu a díky pořádné porci taktiky i hlavu a patu.
Pomocí digitálního kříže můžete zadávat efektivní rozkazy svým vojákům. Jejich AI sice není na nejvyšší možné úrovni, ale pokud
Nebojte se však, že by jste byli o akci ve GRAW ochuzeni. Chvilky, kdy usednete za stacionárně upevněný kulomet očekávajíc nával nepřátelských vojáků a jejich eliminace patří k těm nejlepším v krátké historii X360 her. O letu v helikoptéře nad střechami obřího města ani nemluvě. Tohle je next-gen, dámy a pánové. To, na co jsme čekali! A to vše až v rozlišení 1080i.
Z výše uvedeného textu by se mohlo zdát, že je GRAW absolutně bezchybná hra.
Souboje se tedy opravdu povedly, mají šťávu a díky pořádné porci taktiky i hlavu a patu. Rozhodně na vás bezmyšlenkovitě nevybíhají nepřátelé zpoza každého rohu. Přidáme-li k tomu neuvěřitelně detailní prostředí, zůstane nám jen jedna otázka. Jak je na tom GRAW s interakcí? Při tak obrovské míře detailů jsem opravdu nečekal, nakolik bude GRAW interaktivní. Sklo se tříští s neuvěřitelnou grácií, když vystřelíte do stromu, tak opadá několik desítek listů a například zaparkované automobily si vyloženě

To vše obsahuje režim kampaně. A teď si představte, že všechno výše popsané můžete prožít až se třemi dalšími hráči v kooperačním módu. Skvělé! GRAW však neobsahuje pouze režim kampaně a kromě kooperativního multiplayeru vás čeká i klasický versus ať už ve splitscreenu, přes Xbox Live či po místní síti. Zajímavá je i volba Instant Action. Díky ní si jednoduše zvolíte mapu, typ mise a hurá do akce. A je čistě na vás zda budete hrát sami, či s 15 dalšími nadšenci po Xbox Live.
Z výše uvedeného textu by se mohlo zdát, že je GRAW absolutně bezchybná hra, která se bude honosit absolutním hodnocením. V tomto ohledu vás však musím zklamat, protože i takovému AAA titulu, jakým GRAW bezesporu je, se nevyhnuly nepříjemné bugy. Většina z nich je čistě kosmetického rázu typu doskakující textura, ale k mému smutku mě potkaly i horší. Svými parťáky ve zbrani můžete libovolně procházet, což nepůsobí zrovna dvakrát reálným dojmem, nejhorším bugem celé hry je však Jesus-bug, jak jsem si ho dovolil pojmenovat. Poprvé se mi ho povedlo potkat ve čtvrtém levelu, kde jsem se ve tmě ukrýval před reflektory nepřátelské helikoptéry. Jakmile mě vzdušný vetřelec minul, schoulil jsem se a začal se plazit vstříc novému úkrytu. Jaké ale bylo moje překvapení, když postava Mitchella začala levitovat ve vzduchu a třást se jako při epileptickém záchvatu. Poté se hlavní hrdina rozpřáhl a v pozici připomínající ukřižovaného Ježíše nadále poletoval po bitevním poli. Naštěstí jsem na tuto nepříjemnou
Zdroj: Bonusweb.cz